Σε μια περίοδο,όπου η έλευση τουριστών στη χώρα μας βρίσκεται σε πτωτική πορεία,οι σχολικές εκδρομές είναι ένα σημαντικό έσοδο στη τρέχουσα δύσκολη οικονομική συγκυρία και δίνουν ανάσα ζωής σε όλο το φάσμα των επαγγελματιών που εμπλέκονται στην ύπαρξη,στη συνέχεια και στη διατήρηση του εσωτερικού τουρισμού.Βοηθούν στην οικονομική τόνωση των τουριστικών περιοχών,ενισχύουν τη διατήρηση θέσεων εργασίας και είναι ένας από τους τρόπους που οδηγούν στην αποτελεσματική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
Οι σχολικές εκδρομές αποτελούν αναγκαίο συμπλήρωμα της αγωγής των μαθητών,γιατί τους δίνουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τόπους που έχουν ιδιαίτερη μορφωτική αξία,να γνωρίσουν τα επιτεύγματα των ανθρώπων μέσα στη μακροχρόνια πορεία του πολιτισμού και να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητά τους.Ο σκοπός,δηλαδή,των σχολικών εκδρομών είναι μορφωτικός,παιδαγωγικός,πολιτιστικός και ψυχαγωγικός.
Στα πλαίσια,λοιπόν,αναζήτησης προορισμού για διήμερη εκτόνωση,ξεκούραση,γνωριμία με καινούργιους τόπους και μόρφωση ενεργοποιήθηκε η σχολική κοινότητα του Σχολείου μας και μετά από προτάσεις και συζήτηση αποφασίστηκε η φετινή μας εκδρομή να γίνει στην Καστοριά,επειδή η περιοχή έχει τη δυνατότητα να παρέχει στους μαθητές που την επισκέπτονται,όχι μόνο την ευχαρίστηση του ταξιδιού,της αναψυχής,της διασκέδασης,αλλά και ξεχωριστή,πολυποίκιλη γνώση λόγω του ρόλου που έπαιξε στο Μακεδονικό Αγώνα.
Με ενεργό το ρόλο του Διευθυντή του Σχολείου κ. Αγγελόπουλου Νικόλαου,των συνοδών καθηγητών:Ακρίβου Νικόλαου,Βουλελίκα Ελένης,Καρκαλέτσου Μαρίας,Πολίτου Αναστασίας,Χαλκιοπούλου Αλεξάνδρας και του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου έγιναν οι απαραίτητες προεργασίες ώστε να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με την κοινωνική και πολιτική ζωή της περιοχής,παρέχοντάς τους την ευκαιρία να βιώσουν γνωστικές καταστάσεις και εμπειρίες που κάτω από άλλες συνθήκες δεν θα μπορούσαν να έχουν.
Στο πρόγραμμά μας η Ελασσόνα,το θρυλικό Σαραντάπορο,η τεχνητή λίμνη Πολύφυτου,η Σιάτιστα,όπου οι μαθητές συνάντησαν το Σεβασμιότατο κ.κ.Παύλο,ο οποίος με χαρά τους δέχτηκε και συζήτησε μαζί τους θέματα και ερωτήματα που τους απασχολούν. Στο Δισπηλιό,στον προϊστορικό λιμναίο οικισμό στη νότια όχθη της λίμνης Ορεστιάδας οι μαθητές μετά την ξενάγηση είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν και να συνομιλήσουν με τον καθηγητή της Προϊστορικής Αρχαιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ.Γ.Χουρμουζιάδη,ο οποίος τους τόνισε πως μέσα από τη σχέση του ανθρώπου με την αρχαιολογία δημιουργείται αυτογνωσία,αυτοπεποίθηση στην ιστορία και αναζήτηση της αιτίας των πραγμάτων.
Το βράδυ οι μαθητές διασκέδασαν σε ταβέρνα με ζωντανή λαϊκή και παραδοσιακή μουσική με το Δήμαρχο της Καστοριάς κ.Χατζησυμεωνίδη Εμμανουήλ,το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης και αντιπροσωπεία τουριστικών πρακτόρων από το Ισραήλ.Την επόμενη μέρα επισκέφτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο,το μουσείο Μακεδονικού Αγώνα και πήραν το δρόμο της επιστροφής γεμάτοι όμορφες εντυπώσεις,εικόνες,πλούσιες εμπειρίες,γνώσεις αλλά και χαμόγελα.
Επειδή οι σχολικές εκδρομές πρέπει να έχουν θέμα,να διατηρούν τον εκπαιδευτικό,μορφωτικό και πολιτιστικό χαρακτήρα τους,το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο του σχολείου αποτύπωσε και κατέγραψε την εικόνα των εντυπώσεων και εμπειριών που τα μαθητικά γκρουπ δίνουν στους χώρους που επισκέπτονται κατά τη διάρκεια των εκδρομών τους.
Ερωτήσεις απευθύνθηκαν σε ξεναγούς,ιδιοκτήτες χώρων εστίασης,ξενοδοχοϋπαλλήλους και αποτελούν ένα μικρό δείγμα έρευνας.Στην ερώτηση:"Θέλετε να επισκέπτονται το χώρο σας μαθητές;" η απάντηση είναι ανεπιφύλακτα ΝΑΙ.Στην ερώτηση:"Γιατί θέλετε να σας επισκέπτονται μαθητές;" οι απαντήσεις ποικίλουν ανάλογα με την ιδιότητα των ερωτηθέντων.Οι επιχειρηματίες τους θέλουν για καθαρά οικονομικούς λόγους,για τόνωση της τοπικής κοινωνίας και για προώθηση του εσωτερικού τουρισμού.
Οι ξεναγοί των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων πιστεύουν ότι με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές βλέπουν,μαθαίνουν την ιστορία του τόπου,εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και μπαίνουν στο πνεύμα του πολιτισμού και της ιστορίας.Εισέρχονται στους χώρους με απορία,τους περπατούν με θαυμασμό και βγαίνουν με χαμόγελο. Στην ερώτηση "Πως θα χαρακτηρίζατε,γενικά,την συμπεριφορά των μαθητών όταν σας επισκέπτονται;Ποια εικόνα έχετε αποκομίσει;" σε σύνολο 10 ερωτηθέντων οι 4 απάντησαν ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ,2 τη χαρακτήρισαν ΚΑΛΗ,3 ΜΕΤΡΙΑ και 1 ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ.
Οι σχολικές εκδρομές αποτελούν αναγκαίο συμπλήρωμα της αγωγής των μαθητών,γιατί τους δίνουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τόπους που έχουν ιδιαίτερη μορφωτική αξία,να γνωρίσουν τα επιτεύγματα των ανθρώπων μέσα στη μακροχρόνια πορεία του πολιτισμού και να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητά τους.Ο σκοπός,δηλαδή,των σχολικών εκδρομών είναι μορφωτικός,παιδαγωγικός,πολιτιστικός και ψυχαγωγικός.
Στα πλαίσια,λοιπόν,αναζήτησης προορισμού για διήμερη εκτόνωση,ξεκούραση,γνωριμία με καινούργιους τόπους και μόρφωση ενεργοποιήθηκε η σχολική κοινότητα του Σχολείου μας και μετά από προτάσεις και συζήτηση αποφασίστηκε η φετινή μας εκδρομή να γίνει στην Καστοριά,επειδή η περιοχή έχει τη δυνατότητα να παρέχει στους μαθητές που την επισκέπτονται,όχι μόνο την ευχαρίστηση του ταξιδιού,της αναψυχής,της διασκέδασης,αλλά και ξεχωριστή,πολυποίκιλη γνώση λόγω του ρόλου που έπαιξε στο Μακεδονικό Αγώνα.
Με ενεργό το ρόλο του Διευθυντή του Σχολείου κ. Αγγελόπουλου Νικόλαου,των συνοδών καθηγητών:Ακρίβου Νικόλαου,Βουλελίκα Ελένης,Καρκαλέτσου Μαρίας,Πολίτου Αναστασίας,Χαλκιοπούλου Αλεξάνδρας και του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου έγιναν οι απαραίτητες προεργασίες ώστε να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με την κοινωνική και πολιτική ζωή της περιοχής,παρέχοντάς τους την ευκαιρία να βιώσουν γνωστικές καταστάσεις και εμπειρίες που κάτω από άλλες συνθήκες δεν θα μπορούσαν να έχουν.
Στο πρόγραμμά μας η Ελασσόνα,το θρυλικό Σαραντάπορο,η τεχνητή λίμνη Πολύφυτου,η Σιάτιστα,όπου οι μαθητές συνάντησαν το Σεβασμιότατο κ.κ.Παύλο,ο οποίος με χαρά τους δέχτηκε και συζήτησε μαζί τους θέματα και ερωτήματα που τους απασχολούν. Στο Δισπηλιό,στον προϊστορικό λιμναίο οικισμό στη νότια όχθη της λίμνης Ορεστιάδας οι μαθητές μετά την ξενάγηση είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν και να συνομιλήσουν με τον καθηγητή της Προϊστορικής Αρχαιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ.Γ.Χουρμουζιάδη,ο οποίος τους τόνισε πως μέσα από τη σχέση του ανθρώπου με την αρχαιολογία δημιουργείται αυτογνωσία,αυτοπεποίθηση στην ιστορία και αναζήτηση της αιτίας των πραγμάτων.
Το βράδυ οι μαθητές διασκέδασαν σε ταβέρνα με ζωντανή λαϊκή και παραδοσιακή μουσική με το Δήμαρχο της Καστοριάς κ.Χατζησυμεωνίδη Εμμανουήλ,το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης και αντιπροσωπεία τουριστικών πρακτόρων από το Ισραήλ.Την επόμενη μέρα επισκέφτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο,το μουσείο Μακεδονικού Αγώνα και πήραν το δρόμο της επιστροφής γεμάτοι όμορφες εντυπώσεις,εικόνες,πλούσιες εμπειρίες,γνώσεις αλλά και χαμόγελα.
Επειδή οι σχολικές εκδρομές πρέπει να έχουν θέμα,να διατηρούν τον εκπαιδευτικό,μορφωτικό και πολιτιστικό χαρακτήρα τους,το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο του σχολείου αποτύπωσε και κατέγραψε την εικόνα των εντυπώσεων και εμπειριών που τα μαθητικά γκρουπ δίνουν στους χώρους που επισκέπτονται κατά τη διάρκεια των εκδρομών τους.
Ερωτήσεις απευθύνθηκαν σε ξεναγούς,ιδιοκτήτες χώρων εστίασης,ξενοδοχοϋπαλλήλους και αποτελούν ένα μικρό δείγμα έρευνας.Στην ερώτηση:"Θέλετε να επισκέπτονται το χώρο σας μαθητές;" η απάντηση είναι ανεπιφύλακτα ΝΑΙ.Στην ερώτηση:"Γιατί θέλετε να σας επισκέπτονται μαθητές;" οι απαντήσεις ποικίλουν ανάλογα με την ιδιότητα των ερωτηθέντων.Οι επιχειρηματίες τους θέλουν για καθαρά οικονομικούς λόγους,για τόνωση της τοπικής κοινωνίας και για προώθηση του εσωτερικού τουρισμού.
Οι ξεναγοί των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων πιστεύουν ότι με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές βλέπουν,μαθαίνουν την ιστορία του τόπου,εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και μπαίνουν στο πνεύμα του πολιτισμού και της ιστορίας.Εισέρχονται στους χώρους με απορία,τους περπατούν με θαυμασμό και βγαίνουν με χαμόγελο. Στην ερώτηση "Πως θα χαρακτηρίζατε,γενικά,την συμπεριφορά των μαθητών όταν σας επισκέπτονται;Ποια εικόνα έχετε αποκομίσει;" σε σύνολο 10 ερωτηθέντων οι 4 απάντησαν ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ,2 τη χαρακτήρισαν ΚΑΛΗ,3 ΜΕΤΡΙΑ και 1 ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΟΥ.
Τέλος στην ερώτηση "ποια είναι η εικόνα που αποκομίσατε από την επαφή σας με το 9ο Γυμνάσιο Βόλου;" οι 6 απάντησαν ΑΡΙΣΤΗ,1 την χαρακτήρισε ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ και 3 ΚΑΛΗ. Ενδεικτικά η Πρόεδρος του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου Μακανίκα Σουμέλα λέει χαρακτηριστικά:"Η εκδρομή ήταν εκπαιδευτική,ενδιαφέρουσα και σίγουρα ψυχαγωγική.Από την εκδρομή αντλήσαμε γνώσεις και παράλληλα σαν σχολείο δεθήκαμε περισσότερο όχι μόνο με τους συμμαθητές μας αλλά και με τους καθηγητές μας.Πιστεύω ότι αυτή η εκδρομή ήταν ολοκληρωμένη σε όλους τους τομείς.Θα μας μείνει αξέχαστη!"
Η μαθήτρια Μάρκου Ελένη αναφέρει:"Ο κύριος σκοπός της εκδρομής ήταν να αντλήσουμε γνώσεις.Όμως κατάφερε να βγάλει προς τα έξω και τον αληθινό μας χαρακτήρα και έτσι ήρθαμε πιο κοντά ο ένας με τον άλλον και όλοι μαζί με την Ιστορία και τη φύση."
(Το κείμενο έγραψε η καθηγήτρια του σχολείου κ. Βουλελίκα Ελένη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.