Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

20-21 Μαρτίου 2014 - Εκδρομή Β' Τάξης

Στις 20 και 21 Μαρτίου η Β' τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στις Σέρρες - Σπήλαιο Αλιστράτης - Φαράγγι Αγγίτη- Ρούπελ - Λίμνη Κερκίνη - Θεσσαλονίκη στα πλαίσια των ακόλουθων 2 εκπαιδευτικών προγραμμάτων:

1. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής με θέμα "Συγκριτική παρουσίαση 2 υγροβιότοπων της  λίμνης  Κάρλας και της λίμνης Κερκίνης και η προσφορά τους στην αειφόρο ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής", με συνοδούς την κ. Νικόλ  Κατσίκη, κ. Σταύρο Γαρουφαλή και  κ. Ευανθία Γαλανοπούλου.
2. Πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα  "Επαγγέλματα παλιά-Αναμνήσεις μιας άλλης εποχής" και με συνοδούς την κ. Χριστίνα Ζησοπούλου, και κ. Κων/νο Καλατζή.
Το σπήλαιο Αλιστράτης είναι ένα από τα μεγαλύτερα σπήλαια της Ευρώπης. Ο πλούσιος διάκοσμός του περιλαμβάνει, εκτός από τεράστιους σταλακτίτες και σταλαγμίτες σε διάφορους χρωματισμούς και τους σπάνιους εκκεντρίτες. Οι επισκέψιμοι διάδρομοι έχουν μήκος 3 χλμ. περίπου.
Αφού οι μαθητές φόρεσαν κράνη και ειδικά γιλέκα, ξεκίνησε η ξενάγηση για να ανακαλύψουμε τη μαγεία του σπηλαίου.
Σταλακτίτης σε μορφή στρουμφόσπιτου
Ο εντυπωσιακός κεντρικός διάδρομος
Σταλαγμίτης που μοιάζει με μέδουσα.

Ακολούθησε μια 3D παρουσίαση του σπηλαίου στην αίθουσα  προβολών.
Περιμένοντας τη 2η ομάδα ξενάγησης, λίγες στιγμές ξεγνοιασιάς.
 Σε απόσταση αναπνοής από την τεχνητή είσοδο του σπηλαίου, βρίσκεται το φαράγγι του ποταμού Αγγίτη.Η περιήγηση γίνεται με τρένο στο φαράγγι του ποταμού Αγγίτη διαρκεί περίπου μια ώρα και ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει όχι μόνο τους «μαιάνδρους» του ποταμού αλλά και τις περίφημες βραχογραφίες οι οποίες απεικονίζουν σκηνές ανθρώπινης δραστηριότητας αλλά και διάφορα ζώα της εποχής εκείνης, πριν από περίπου 2500 χρόνια.
Ενθουσιασμένοι από το πανέμορφο τοπίο του φαραγγιού και τις ομορφιές που  η φύση απλόχερα μας προσφέρει φτάσαμε το απόγευμα στις Σέρρες όπου μετά από λίγη ξεκούραση κάναμε μια σύντομη περιήγηση στην πόλη και καταλήξαμε σε μια ωραία ταβέρνα με ζωντανή μουσική. Εκεί πολλοί ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους στο χορό και το κέφι ήταν διάχυτο.
Την Παρασκευή μετά το πρωινό ξεκινήσαμε για το περίφημο οχυρό του «Ρούπελ» που βρίσκεται σε μία στρατηγικής σημασίας θέση και αποτελεί τμήμα στρατιωτικών έργων της «Γραμμής Μεταξά» που βρίσκονται στα βόρεια σύνορά μας .
Είναι το μεγαλύτερο συγκρότημα οχυρωμένης τοποθεσίας κατά μήκος των συνόρων, από το οποίο, τμήμα του σήμερα είναι επισκέψιμο. Το Ρούπελ αντιστάθηκε δυο φορές στην εισβολή του βουλγαρικού και του γερμανικού στρατού, την πρώτη το 1916 και τη δεύτερη τον Απρίλιο του 1941 και εγκαταλείφθηκε από τη φρουρά του ύστερα από τη συνθηκολόγηση του ελληνικού στρατού στη Θεσσαλονίκη. Περπατώντας στους θαλάμους και στους πλευρικούς διαδρόμους υπάρχουν τα διοράματα, που αναπαριστούν τους Έλληνες μαχητές της μάχης των οχυρών.
Στη συνέχεια προορισμός μας ήταν πλέον η πανέμορφη λίμνη Κερκίνη και πρώτη στάση κάναμε στο μοναδικό ενυδρείο της Βυρώνειας, το οποίο φιλοξενείται δίπλα από το Σιδηροδρομικό σταθμό και ενθουσίασε τα παιδιά. Φιλοξενεί δεκατέσσερα είδη ψαριών σε έντεκα ενυδρεία , αρκετά ενδιαφέροντα ερπετά και φίδια όπως κόμπρα, ανακόντα κροταλία κτλ. καθώς και έναν κροκόδειλο, το γλυκό Βύρωνα.
Κατόπιν επισκεφθήκαμε το Κέντρο Πληροφόρησης που λειτουργεί στον οικισμό της Κερκίνης, στην έδρα του Φορέα Διαχείρισης όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για  το Εθνικό Πάρκο. Η λειτουργία του Κέντρου αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τις οικολογικές αξίες του Εθνικού Πάρκου, στην προβολή της περιοχής και στην προώθηση της προστασίας της φύσης γενικότερα.
H Λίμνη Κερκίνη με τον μοναδικό υγροβιότοπο έχει ανακηρυχθεί Εθνικό Πάρκο και σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση Ramsar είναι ένας από τους 10 υδροβιότοπους Διεθνούς Σημασίας της Ελλάδας. Η λίμνη προσφέρει της ιδανικές συνθήκες παρατήρησης πουλιών. Σήμερα είναι ένα από τα καλυτέρα μέρη της Ευρώπης για φυσική παρατήρηση 300 περίπου ειδών, σπάνιων και προστατευμένων που ζουν και αναπαράγονται εδώ.Θαυμάσαμε την ήρεμη ομορφιά της λίμνης , βαδίσαμε στην όχθη της  και κάποιοι τολμηροί ανέβηκαν και στα άλογα που βρίσκονται εκεί!!
Στη συνέχεια κάναμε μια σύντομη στάση στη νύμφη του Θερμαϊκού , τη Θεσσαλονίκη, είδαμε το επιβλητικό υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, τον Άγιο Δημήτριο πολιούχο της πόλης, το σπίτι του Κεμάλ, το πανεπιστήμιο,  την Αψίδα του Γαλέριου,  τη Ροτόντα ,και ψηλά την Άνω Πόλη και τα κάστρα. Βαδίσαμε στην πολυσύχναστη Πλατεία Ναβαρίνου στην οποία υπάρχει και υπαίθριος αρχαιολογικός χώρος και περνώντας μπροστά από το Λευκό Πύργο καταλήξαμε στο άγαλμα του  Μεγάλου Αλεξάνδρου όπου μας περίμενε το λεωφορείο μας. Γεμάτοι υπέροχες εμπειρίες, γνώσεις,  αναμνήσεις πήραμε το δρόμο της  επιστροφής στο Βόλο.