«Ανδρομάχη»
Η «Ανδρομάχη» έχει θαυμάσια μέρη όπου απεικονίζονται πολύ ζωηρά οι ψυχικές καταστάσεις των προσώπων, όπως η ζηλοτυπία και το αδυσώπητο μίσος της Ερμιόνης- της ξιπασμένης από τα πατρικά της πλούτη- καθώς και η απελπισία της όταν συλλογίστηκε τι κακό πήγαινε να κάνε.
Ο τύπος του τιποτένιου ανθρώπου, που πολύ κυνικά ούτε ντρέπεται ούτε διστάζει να εξαντλήσει όλη τη σκληρότητά του σε μια γυναίκα και σ’ ένα παιδάκι, απεικονίζεται στο Μενέλαο, που, όταν παρουσιάστηκε ο γέρο-Πηλέας και του πήρε τα θύματα από τα χέρια του, έγινε και γελοίος με μια απροσδόκητη υποχώρηση.
Η συγκινητική στοργή της Ανδρομάχης εκδηλώνεται με λόγια για το παιδί της, λόγια αιώνιας αλήθειας και συγκινητικά και με την απόφασή της να παραδοθεί στα χέρια των εχθρών της, για να ζήσει ο μοναχογιός της, όπως θα έκανε κάθε μάνα, που θα της πρότειναν το δίλημμα να ζήσει ή αυτή ή το παιδί της. Και πολύ φυσικά μετά, αφρίζοντας από οργή, ξεσπάει σε σαρκασμούς προς το Μενέλαο.
Τύπος παρμένος από τη ζωή ο Πηλέας, όπου πάντοτε οι παππούδες λαχταρούν για τα εγγόνια τους. Η οργή του για τον κίνδυνο του δισέγγονου του ξαναφέρνει όλη την ορμή που είχε, όταν ήταν νέος και παλληκάρι. Και η οδύνη του πάνω στο λείψανο του μονάχου εγγονού του, του Νεοπτόλεμου, είναι η οδύνη κάθε παππού, που του παιδιού του το παιδί είναι δυο φορές παιδί του, και οδύνη του κάθε γέροντα που βλέπει να ρημάζει το σπίτι του.
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
του ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Τίμιο σπιτικό όσοι θέλουν, μια μόνο νυφική τους φτάνει κλίνη.
Δε βρέθηκε όμως καμία γιατρειά για την κακιά γυναίκα, που μήτε οχιά μήτε φωτιά τη φτάνει.
Μάνας ντροπές, κακό προικιό της κόρης.
Όποιος γυρεύει νύφη, να κοιτάζει να παίρνει θυγατέρα τίμιας μάνας.
Από μικρή αφορμή, βαριά διχόνοια η γλώσσα φέρνει.
Οι φρόνιμοι προσέχουν να μη φιλονικούν με τους δικούς τους.
Μεγάλο πράμα ειν΄ η συγγένεια πρώτο στήριγμα ο συγγενής, σα δυστυχούμε.
Κακό ειν' η νιότη, αν δε τη συνοδεύει το δίκιο.
Το σωστό που ο μικρός το ξεστομίζει ,πικραίνει τους τρανούς και φαντασμένους.
Μάγια είναι κι αυτές κυρά μου: οι αρετές μας· κι όχι μονάχα η ομορφιά.
H μια γυναίκα κάλλιο να σκεπάζει το κακό της άλλης.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ανδρομάχη Ελίνα Στεργιοπούλου
Ερμιόνη Μένια Τσιόβολου
Θεράπαινα Αθηνά Παπαμιχαήλ
Μενέλαος Νίκος Στογιαννίδης
Ορέστης Σταύρος Κόπανος
Πηλέας Μάρκος Παπουτσής
Θέτιδα Βαρβάρα Χουσιάφη
Αγγελιοφόρος Αποστόλης Γαργαλέτσος
Παιδί Σωτήρης Τάλο
Παραμάνες Όλγα Πανταζή, Αουρόρα Σκέμπι
Ανδρομάχη (β) Μαρία Πούλιου
Μενέλαος (β) Φάνης Γεωργούλας
Χορός Θεοφανεία Δουλά
Ναταλία Βάτσιου
Λιλιάνα Παγώνη
Φιόρα Νταλιάνι
Θεοδώρα Μπέσσα
Ιωάννα Χριστογιαννούλα
Ηλέκτρα Παπαευαγγέλου
Τζίνα Μιράκα
Νίκη Σπαθή
Εβελίνα Παναγιώτου
Δώρα Τσινή
Σοφία Σωτηρίου
Ροδούλα Χολέβα
Τραγούδι Όλγα Πανταζή
Ακόλουθοι-ες Λάμπρος Σεφέρης, Άγγελος Σταθούρος, Kουτζαγιώτης Νικόλαος Παπαδημητρίου Απόστολος Μαρία Αλιάτη
Βοηθός Αντώνης Ηλιόπουλος
Υπεύθυνες καθηγήτριες
Καρκαλέτσου Μαρία Βαλασσά Ασπασία Σαλβάνου Λίνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.