Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε από το δημοσιογράφο της πόλης μας κ.Φώτη Σπανό και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ" στις 31 Μαρτίου 2012.
"Στο 9ο Γυμνάσιο Βόλου πραγματοποιήθηκε από την αρχή της σχολικής χρονιάς ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα με θέμα την αμφίδρομη ανατροφοδότηση μεταξύ καθηγητή και μαθητή.
Παράλληλα το πρόγραμμα επεκτάθηκε και σε ένα φλέγον ζήτημα,όπως είναι η διαχείριση της καθημερινότητας από τους γονείς στο σπίτι με τα παιδιά τους.Την επιμέλεια της δράσης είχαν ο διευθυντής του σχολείου κ. Νίκος Αγγελόπουλος και η καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας κ.Ελένη Βουλελίκα.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές της Γ΄Τάξης,καθώς και οι γονείς τους.Μάλιστα την περασμένη Τετάρτη πραγματοποιήθηκε στο σχολείο εκδήλωση,όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας,παρουσία του σχολικού συμβούλου κ. Χαρ.Σταχτέα,του προέδρου του συλλόγου γονέων κ.Χρήστου Μαχά και πολλών άλλων γονέων και μαθητών.
Η μεθοδολογία της έρευνας περιελάμβανε τη στενότερη επικοινωνία ανάμεσα στην καθηγήτρια και τους μαθητές μέσα από προσωπικές και ομαδικές συζητήσεις,την εξατομικευμένη διδασκαλία για τους αδύναμους μαθητές,τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες και τη συμπλήρωση σχετικών ερωτηματολογίων.
Οι μαθητές έγραψαν επιστολές τόσο προς τους καθηγητές,όσο και προς τους γονείς τους.Για τους γονείς ανέφεραν,πως θα ήθελαν να τους αντιμετωπίζουν στο σπίτι,ενώ στους καθηγητές τόνισαν,πως θα ήθελαν να τους φέρονται.
Από τους 75 μαθητές που έγραψαν επιστολή,οι 48 εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους και ένα μεγάλο "ευχαριστώ" προς τους γονείς τους,σε 23 μαθητές τα συναισθήματα ήταν ανάμικτα,και μόνο τέσσερις μαθητές ήταν αρνητικοί στην καλή συνεργασία με τους γονείς τους.
Από τους καθηγητές οι έφηβοι εκτός από τα συναισθήματα αγάπης και εκτίμησης προς τους διδάσκοντες,ζητούν να κάνουν ευχάριστο μάθημα,με καλή διάθεση,χωρίς νεύρα,θυμό και φωνές,να δείχνουν κατανόηση και πραγματικό ενδιαφέρον όχι μόνο για παροχή γνώσεων,αλλά και για διαπαιδαγώγηση,να μην επιβάλλουν τιμωρίες χωρίς σοβαρό λόγο,να είναι ευγενικοί,καλοσυνάτοι με υπομονή και επιθυμία για κοντινή σχέση,να αναγνωρίζουν,να αποδέχονται και να βοηθούν τους μαθητές σ΄αυτήν τη δύσκολη ηλικία,στην οποία βρίσκονται και να κάνουν συζητήσεις με τους μαθητές για επίλυση αποριών και προβληματισμών.
Στο πλαίσιο έρευνας για το πως αντιμετωπίζουν οι γονείς την εφηβεία,μοιράστηκαν ερωτηματολόγια.Στην ερώτηση "Νιώθετε πολλές φορές,σαν να έχετε απέναντί σας έναν άλλο άνθρωπο,έναν που δεν θυμίζει σε τίποτα το υπάκουο και πειθαρχημένο άτομο,που είχατε συνηθίσει,να βλέπετε στο σπίτι",42 γονείς απάντησαν καταφατικά και 52 αρνητικά.
Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να απαντήσουν αν γνωρίζουν που οφείλεται αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά του παιδιού τους.Από αυτούς οι 28 το απέδωσαν στην εφηβεία,ενώ οι υπόλοιποι δεν γνώριζαν.
Ακόμη ζητήθηκε από τους γονείς,να καταγράψουν μια αγωνία,ένα πρόβλημα σε σχέση με τα παιδιά τους.Οι εκφράσεις που κυριάρχησαν ήταν:Αγωνία για:Διαμόρφωση αξιοπρεπούς προσωπικότητας,υγιή στάση ζωής,συγκρότηση σωστού χαρακτήρα,ηθική καταξίωση,επαγγελματική αποκατάσταση,την πίεση που ασκεί η χωρίς μέλλον,προοπτική και ελπίδα καθημερινότητα,η κακή επιρροή των εφήβων από το εξωτερικό περιβάλλον τους και η ανησυχία και ο προβληματισμός για την αλόγιστη χρήση του internet και της τηλεόρασης.
Ερώτημα όμως υποβλήθηκε και στους μαθητές,σχετικά με το αν νιώθουν ότι έχει αλλάξει κάτι στη συμπεριφορά τους στο σπίτι ή στο σχολείο.Οι 53 μαθητές είπαν "ναι" και οι 41 "όχι".
Στην ερώτηση "Ποιος νομίζεις,πως μπορεί να σε βοηθήσει πιο αποτελεσματικά σ' αυτή τη δύσκολη περίοδο της ζωής σου",περίπου 34 μαθητές απάντησαν "Ένας ειδικός επιστήμονας",τρεις "Ένας καθηγητής του σχολείου",21 "Το συνδυασμό ειδικού επιστήμονα και καθηγητή του σχολείου",23 μαθητές προτιμούν τη βοήθεια του γονέα τους και 13 τη βοήθεια των φίλων τους.
Σε παρόμοια ερώτηση που έγινε στους γονείς,πρότειναν:Να γίνεται ενημέρωση των μαθητών από τους καθηγητές και από ειδικούς επιστήμονες σχετικά με την εφηβεία.
Να δίνεται η δυνατότητα για διάλογο ανάμεσα στους καθηγητές και στους μαθητές.Να υπάρχει επικοινωνία και καλή συνεργασία των μαθητών με τους καθηγητές του σχολείου.Να γίνονται σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες.
Ο κ.Αγγελόπουλος τόνισε πως "είναι δύσκολη υπόθεση για ένα σημαντικό ποσοστό γονέων η διαχείριση της σχέσης τους με το παιδί.Αυτό που θέλησαν οι μαθητές να εκφράσουν ως αγωνία,είναι πως δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις,αλλά θέλουν να ζήσουν και ως παιδιά,με τις παρέες τους,τον ελεύθερο χρόνο τους.Και μέσα από αυτό το πρόγραμμα,θέλαμε να περάσουμε αυτό το μήνυμα.Γιατί τι να το κάνουμε αν κατακτήσουμε όλες τις γνώσεις και να είναι η ζωή μας χωρίς ευτυχία;"
Ο μαθητής Θανάσης Βαιόπουλος τόνισε πως ο ρόλος του καλού γονιού είναι πάρα πολύ δύσκολος.Οι μεταβολές της ηλικίας αυτής είναι δυσνόητες από τους γονείς και ίσως δεν καταλαβαίνουν ότι είμαστε παιδιά.Αλλά η αντιμετώπιση των γονέων συνήθως παραπέμπει σε ενήλικες.
Από την πλευρά της η πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου Σουμέλα Μαγκανίκα τόνισε ότι μέσα από το πρόγραμμα οι γονείς έμαθαν πως θα πρέπει να κάνουν διάλογο με τα παιδιά τους.Μέσα όμως από τη συζήτηση μπορούν να βρεθούν οι λύσεις που επιζητούν.
"Στο 9ο Γυμνάσιο Βόλου πραγματοποιήθηκε από την αρχή της σχολικής χρονιάς ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα με θέμα την αμφίδρομη ανατροφοδότηση μεταξύ καθηγητή και μαθητή.
Παράλληλα το πρόγραμμα επεκτάθηκε και σε ένα φλέγον ζήτημα,όπως είναι η διαχείριση της καθημερινότητας από τους γονείς στο σπίτι με τα παιδιά τους.Την επιμέλεια της δράσης είχαν ο διευθυντής του σχολείου κ. Νίκος Αγγελόπουλος και η καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας κ.Ελένη Βουλελίκα.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές της Γ΄Τάξης,καθώς και οι γονείς τους.Μάλιστα την περασμένη Τετάρτη πραγματοποιήθηκε στο σχολείο εκδήλωση,όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας,παρουσία του σχολικού συμβούλου κ. Χαρ.Σταχτέα,του προέδρου του συλλόγου γονέων κ.Χρήστου Μαχά και πολλών άλλων γονέων και μαθητών.
Η μεθοδολογία της έρευνας περιελάμβανε τη στενότερη επικοινωνία ανάμεσα στην καθηγήτρια και τους μαθητές μέσα από προσωπικές και ομαδικές συζητήσεις,την εξατομικευμένη διδασκαλία για τους αδύναμους μαθητές,τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες και τη συμπλήρωση σχετικών ερωτηματολογίων.
Οι μαθητές έγραψαν επιστολές τόσο προς τους καθηγητές,όσο και προς τους γονείς τους.Για τους γονείς ανέφεραν,πως θα ήθελαν να τους αντιμετωπίζουν στο σπίτι,ενώ στους καθηγητές τόνισαν,πως θα ήθελαν να τους φέρονται.
Από τους 75 μαθητές που έγραψαν επιστολή,οι 48 εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους και ένα μεγάλο "ευχαριστώ" προς τους γονείς τους,σε 23 μαθητές τα συναισθήματα ήταν ανάμικτα,και μόνο τέσσερις μαθητές ήταν αρνητικοί στην καλή συνεργασία με τους γονείς τους.
Από τους καθηγητές οι έφηβοι εκτός από τα συναισθήματα αγάπης και εκτίμησης προς τους διδάσκοντες,ζητούν να κάνουν ευχάριστο μάθημα,με καλή διάθεση,χωρίς νεύρα,θυμό και φωνές,να δείχνουν κατανόηση και πραγματικό ενδιαφέρον όχι μόνο για παροχή γνώσεων,αλλά και για διαπαιδαγώγηση,να μην επιβάλλουν τιμωρίες χωρίς σοβαρό λόγο,να είναι ευγενικοί,καλοσυνάτοι με υπομονή και επιθυμία για κοντινή σχέση,να αναγνωρίζουν,να αποδέχονται και να βοηθούν τους μαθητές σ΄αυτήν τη δύσκολη ηλικία,στην οποία βρίσκονται και να κάνουν συζητήσεις με τους μαθητές για επίλυση αποριών και προβληματισμών.
Στο πλαίσιο έρευνας για το πως αντιμετωπίζουν οι γονείς την εφηβεία,μοιράστηκαν ερωτηματολόγια.Στην ερώτηση "Νιώθετε πολλές φορές,σαν να έχετε απέναντί σας έναν άλλο άνθρωπο,έναν που δεν θυμίζει σε τίποτα το υπάκουο και πειθαρχημένο άτομο,που είχατε συνηθίσει,να βλέπετε στο σπίτι",42 γονείς απάντησαν καταφατικά και 52 αρνητικά.
Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να απαντήσουν αν γνωρίζουν που οφείλεται αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά του παιδιού τους.Από αυτούς οι 28 το απέδωσαν στην εφηβεία,ενώ οι υπόλοιποι δεν γνώριζαν.
Ακόμη ζητήθηκε από τους γονείς,να καταγράψουν μια αγωνία,ένα πρόβλημα σε σχέση με τα παιδιά τους.Οι εκφράσεις που κυριάρχησαν ήταν:Αγωνία για:Διαμόρφωση αξιοπρεπούς προσωπικότητας,υγιή στάση ζωής,συγκρότηση σωστού χαρακτήρα,ηθική καταξίωση,επαγγελματική αποκατάσταση,την πίεση που ασκεί η χωρίς μέλλον,προοπτική και ελπίδα καθημερινότητα,η κακή επιρροή των εφήβων από το εξωτερικό περιβάλλον τους και η ανησυχία και ο προβληματισμός για την αλόγιστη χρήση του internet και της τηλεόρασης.
Ερώτημα όμως υποβλήθηκε και στους μαθητές,σχετικά με το αν νιώθουν ότι έχει αλλάξει κάτι στη συμπεριφορά τους στο σπίτι ή στο σχολείο.Οι 53 μαθητές είπαν "ναι" και οι 41 "όχι".
Στην ερώτηση "Ποιος νομίζεις,πως μπορεί να σε βοηθήσει πιο αποτελεσματικά σ' αυτή τη δύσκολη περίοδο της ζωής σου",περίπου 34 μαθητές απάντησαν "Ένας ειδικός επιστήμονας",τρεις "Ένας καθηγητής του σχολείου",21 "Το συνδυασμό ειδικού επιστήμονα και καθηγητή του σχολείου",23 μαθητές προτιμούν τη βοήθεια του γονέα τους και 13 τη βοήθεια των φίλων τους.
Σε παρόμοια ερώτηση που έγινε στους γονείς,πρότειναν:Να γίνεται ενημέρωση των μαθητών από τους καθηγητές και από ειδικούς επιστήμονες σχετικά με την εφηβεία.
Να δίνεται η δυνατότητα για διάλογο ανάμεσα στους καθηγητές και στους μαθητές.Να υπάρχει επικοινωνία και καλή συνεργασία των μαθητών με τους καθηγητές του σχολείου.Να γίνονται σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες.
Ο κ.Αγγελόπουλος τόνισε πως "είναι δύσκολη υπόθεση για ένα σημαντικό ποσοστό γονέων η διαχείριση της σχέσης τους με το παιδί.Αυτό που θέλησαν οι μαθητές να εκφράσουν ως αγωνία,είναι πως δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις,αλλά θέλουν να ζήσουν και ως παιδιά,με τις παρέες τους,τον ελεύθερο χρόνο τους.Και μέσα από αυτό το πρόγραμμα,θέλαμε να περάσουμε αυτό το μήνυμα.Γιατί τι να το κάνουμε αν κατακτήσουμε όλες τις γνώσεις και να είναι η ζωή μας χωρίς ευτυχία;"
Ο μαθητής Θανάσης Βαιόπουλος τόνισε πως ο ρόλος του καλού γονιού είναι πάρα πολύ δύσκολος.Οι μεταβολές της ηλικίας αυτής είναι δυσνόητες από τους γονείς και ίσως δεν καταλαβαίνουν ότι είμαστε παιδιά.Αλλά η αντιμετώπιση των γονέων συνήθως παραπέμπει σε ενήλικες.
Από την πλευρά της η πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου Σουμέλα Μαγκανίκα τόνισε ότι μέσα από το πρόγραμμα οι γονείς έμαθαν πως θα πρέπει να κάνουν διάλογο με τα παιδιά τους.Μέσα όμως από τη συζήτηση μπορούν να βρεθούν οι λύσεις που επιζητούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.