Η επικοινωνία του ανθρώπου στο χρόνο
Ο
άνθρωπος από την εμφάνισή τους στη γη
μέχρι και σήμερα νιώθει την ανάγκη να
επικοινωνήσει με διάφορους τρόπους και
μέσα. Η ανάγκη για γρήγορη επικοινωνία
τον οδήγησε να ανακαλύψει και να εφαρμόσει
διάφορα μέσα επικοινωνίας, από τους
ημεροδρόμους στην Αρχαία Ελλάδα μέχρι
και το internet στη σημερινή εποχή
Χρησιμοποίησε λοιπόν ότι μέσο διέθετε
τη δεδομένη στιγμή προκειμένου να
μεταφέρει πληροφορίες και γεγονότα,
ευχάριστα και δυσάρεστα, σε μακρινές
και κοντινές αποστάσεις Η εξέλιξη της
επικοινωνίας όπως θα δούμε παρακάτω
είναι αναμφισβήτητη και η δημιουργικότητα
του ανθρώπου εκπληκτική.Ηχητικά, και οπτικά σήματα, σήματα καπνού και φωτιάς, γραφή και κωδικοποιημένη γραφή, με το σώμα και με τη χρήση ζώων, ο άνθρωπος έφθασε έως το internet και την πιο γρήγορη μορφή επικοινωνίας, ασύγχρονη και σύγχρονη.
Ο
ΤΗΛΕΓΡΑΦΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΒΙΟΥ- ΠΥΡΣΕΙΑ (ΟΠΤΙΚΟΣ
ΤΗΛΕΓΡΑΦΟΣ)
Πρόκειται
για αλφαβητικό Κώδικα. Όταν οι χρήστες
του υδραυλικού τηλέγραφου με την πάροδο
του χρόνου διαπίστωσαν δυσκολίες στην
ακριβή περιγραφή των πληροφοριών όπως
αναφορά σε αριθμητικές δυνάμεις του
εχθρού, ήρθε ή ώρα που οι Κλεόξενος και
Δημόκλειτος παρουσίασαν την "Πυρσεία"
ή αλλιώς "οπτικό τηλέγραφο".
Η
λειτουργία του είχε ως εξής: αρχικά
διαίρεσαν το αλφάβητο σε πέντε μέρη ανά
πέντε γράμματα τα οποία αναγράφονταν
σε πινακίδες τις οποίες θα έπρεπε να
έχουν μαζί τους όσοι θα συνομιλούσαν.
Πριν
εγκαταστήσουν και τα υπόλοιπα
εξαρτήματα του τηλέγραφου υπήρχε η
συνεννόηση ότι οι πρώτοι -δύο στον
αριθμό- πυρσοί που θα σηκώνονταν θα ήταν
από εκείνον που ήθελε να αναγγείλει
κάτι.
Για
να επιτευχθεί σωστά και γρήγορα η
μετάδοση του μηνύματος, οι χρήστες της
Πυρσείας, οι οποίοι ήταν πολίτες με
άριστη γνώση ανάγνωσης, γραμματικής
και ορθογραφίας, εκπαιδεύονταν καθημερινά
ώστε να συνηθίσουν στον τρόπο ραφής και
μετάδοσης των μηνυμάτων.
Η μεταφορά των πληροφοριών θα ξεκινούσε αν κι από την απέναντι πλευρά σηκώνονταν δύο πυρσοί. Όταν κατέβαιναν όλοι οι πυρσοί, τότε εκείνος που ήθελε να αναφέρει κάτι σήκωνε τους πρώτους πυρσούς από τα αριστερά, δηλώνοντας με αυτό το τρόπο στο δέκτη ποια πινακίδα έπρεπε να εξετάσει.
Αν για παράδειγμα σήκωνε τον πρώτο πυρσό , εννοούσε τη πρώτη πινακίδα κ.ο.κ. Η δεύτερη ομάδα πυρσών χρησιμοποιούνταν για να υποδείξουν τα γράμματα που θα σχημάτιζαν τη λέξη του μηνύματος. Για την καλύτερη καταγραφή των εναλλασσόμενων πυρσών οι χρήστες χρησιμοποιούσαν κατάλληλες διόπτρες. Για την αποφυγή λαθών, εκείνος που θα σήκωνε ή θα κατέβαζε τους πυρσούς, ήταν πίσω από ένα πρόχειρα κατασκευασμένο τοίχο με σύνηθες ύψος τα δέκα μέτρα. Επειδή η συμπλήρωση ενός πλήρους μηνύματος απαιτούσε χρόνο, οι χρήστες αναγκάστηκαν να βρουν τις λέξεις με τα λιγότερα γράμματα, χωρίς όμως να χάνει το πληροφοριακό της περιεχόμενο η πρόταση.Στις 14-5-13 παρουσιάστηκε το πρόγραμμα στο σχολείο μας.Από κει και οι φωτογραφίες μας.
Οι υπεύθυνοι του προγράμματος η κ.Βούλγαρη και ο π.Αμβρόσιος Γκιώνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.