Μαθαίνω και έξω από την τάξη .
Η επικοινωνία είχε θέμα της: «Το μέλλον του ανθρώπου στο διάστημα». Οι μαθητές είχαν την δυνατότητα να θέσουν στον καθηγητή ερωτήματα για το διάστημα και το Σύμπαν γενικότερα και να εκφράσουν απορίες που τους απασχολούν . Σκοπός της σύνδεσης ήταν οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την τεχνολογία ( ΤΠΕ) ,την νέα ψηφιακή εποχή ,τα ψηφιακά εργαλεία και να έχουν την εμπειρία του μαθήματος από απόσταση. Στόχος είναι να δώσει ερεθίσματα στους μαθητές να ασχοληθούν με τις Φυσικές επιστήμες και να είναι οι αυριανοί νέοι, μελλοντικοί επιστήμονες.
Βρισκόμαστε
σε μια νέα εποχή για την εκπαίδευση ,στη δημιουργία ενός νέου σχολείου ανοιχτό
στην κοινωνία όπου με την βοήθεια της τεχνολογίας μπορούμε και διαδικτυακά να
συνδεθούμε με μεγαλύτερα επιστημονικά κέντρα του κόσμου και να αντλήσουμε
σπουδαία νέα γνώση από Έλληνες επιστήμονες και όχι μόνο, και να καταλάβουν ότι
Μαθαίνω και έξω από την τάξη και ταυτόχρονα με αυτήν την τακτική φέρνουμε τη
σύγχρονη επιστήμη πιο κοντά στην σχολική τάξη: Ήταν ένα έναυσμα για πολλούς από
τους μαθητές μας ώστε στο μέλλον να ασχοληθούν με κάτι που πραγματικά τους
αρέσει. Το 9ο Γυμνάσιο Βόλου προάγει την καινοτόμες δράσεις και τις ενισχύει.
Η κατάκτηση του διαστήματος είχε εφαρμογές που άλλαξαν ριζικά τον
πολιτισμό μας. Βοηθούν στις Τηλεπικοινωνίες ,την Ναυσιπλοΐα, Μετεωρολογία
–πρόβλεψη καιρού, στην τηλεπισκόπηση, στρατιωτικές εφαρμογές κ.α. καθώς και για
το διαστημικό σταθμό (International Space Station ISS). Οι μαθητές
ενθουσιάστηκαν όταν μας μίλησε για τον διαστημικό τουρισμό με περίεργα
σχεδιασμένα διαστημόπλοια, για τροχιακά ξενοδοχεία και διαστημικές αποικίες σε
σχήμα δακτυλίου (δακτύλιος του Stanford) θεωρητικά σχεδιασμένες από την δεκαετία
του 1970. Επίσης μίλησε για την ιδέα του διαστημικό ανελκυστήρα που θα συνδέει
τη Γη με ένα γεωστατικό δορυφόρο 36000 χιλιόμετρα πάνω από τον Ισημερινό καθώς
και για την τοποθέτηση αστεροσκοπείων στην Σελήνη και πως μπορούμε να
εκμεταλλευτούμε τους αστεροειδείς (με την εξόρυξη των υλικών τους) για να
καταλήξει στον κόκκινο πλανήτη και γιατί όχι την γεωποίηση του Άρη μετά από
πολλές χιλιάδες χρόνια .
Τελείωσε την ομιλία του με δύο
φράσεις « το όνειρο του χθες είναι η ελπίδα του σήμερα και η πραγματικότητα του
αύριο» του αμερικανού πρωτοπόρου της αστροναυτικής Robert Goddard και «Η Γη
είναι το λίκνο της ανθρωπότητας αλλά κανείς δεν μένει στο λίκνο όλη του τη ζωή»
του Konstantin Tsiokovski.
Την διάλεξη παρακολούθησαν οι
μαθητές της Γ Γυμνασίου με τους καθηγητές τους και άλλοι καθηγητές διαφόρων
ειδικοτήτων καθώς το θέμα είναι τόσο ενδιαφέρον και επίκαιρο. Ταξιδέψαμε όλοι
έστω για λίγο στο διάστημα μέσα από την ομιλία του κ. Πράντζου ο οποίος για
άλλη μια φορά μας ενθουσίασε και μας καθήλωσε με τον χειμαρρώδη λόγο του .Οι
μαθητές μέσα από έναν καταιγισμό ερωτήσεων ήθελαν να μάθουν όλο και περισσότερα
πράγματα που τους ενδιέφεραν και πραγματικά αν γινόταν θα κρατούσαν τον
καθηγητή για πολλές ώρες κοντά τους .
Σε ερώτηση των μαθητών αν θα υπάρχουν διαστημικά ταξίδια στο άμεσο μέλλον απάντησε ότι στις επόμενες δεκαετίες αναμένεται να ανοίξει ο χώρος του διαστήματος στον ιδιωτικό τομέα, κύρια με τον διαστημικό τουρισμό, όπου οι άνθρωποι θα έχουν την μοναδική εμπειρία να ταξιδέψουν για μερικές ώρες σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας και να επιστρέφουν στην Γη η να μένουν για μερικές μέρες στο διαστημικό σταθμό. Σε άλλη ερώτηση αν θα υπάρξουν βάσεις στην Σελήνη και αν θα μπορέσει να ζήσει εκεί ο άνθρωπος, αναφέρθηκε στα προβλήματα ενός τέτοιου εγχειρήματος, π.χ στο ότι η Σελήνη δεν έχει μαγνητικό πεδίο και η κοσμική ακτινοβολία θα είναι πολύ επικίνδυνη για τον ανθρώπινο οργανισμό. Αν θα υπάρξουν βάσεις μακράς διαμονής, θα είναι υπόγειες.
Σε ερώτηση των μαθητών αν θα υπάρχουν διαστημικά ταξίδια στο άμεσο μέλλον απάντησε ότι στις επόμενες δεκαετίες αναμένεται να ανοίξει ο χώρος του διαστήματος στον ιδιωτικό τομέα, κύρια με τον διαστημικό τουρισμό, όπου οι άνθρωποι θα έχουν την μοναδική εμπειρία να ταξιδέψουν για μερικές ώρες σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας και να επιστρέφουν στην Γη η να μένουν για μερικές μέρες στο διαστημικό σταθμό. Σε άλλη ερώτηση αν θα υπάρξουν βάσεις στην Σελήνη και αν θα μπορέσει να ζήσει εκεί ο άνθρωπος, αναφέρθηκε στα προβλήματα ενός τέτοιου εγχειρήματος, π.χ στο ότι η Σελήνη δεν έχει μαγνητικό πεδίο και η κοσμική ακτινοβολία θα είναι πολύ επικίνδυνη για τον ανθρώπινο οργανισμό. Αν θα υπάρξουν βάσεις μακράς διαμονής, θα είναι υπόγειες.
Σε επόμενη ερώτηση πόσο μακριά
από εμάς είναι και αν κατοικηθεί κάποτε ο Άρης, απάντησε ότι με τα σημερινά
μέσα χρειάζεται ταξίδι 6 έως 9 μηνών, στη διάρκεια του οποίου η έλλειψη
βαρύτητας εξασθενεί το μυοσκελετικό σύστημα και την καρδιά καθώς και άλλα
προβλήματα που δεν έχουν ακόμη λυθεί ώστε να είμαστε έτοιμοι για τέτοιες αποστολές.
Γνωρίζουμε ότι στην αραιή ατμόσφαιρα του Άρη υπάρχει διοξείδιο του άνθρακα, που
δεν είναι αναπνεύσιμο, ενώ και οι συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης είναι
ακατάλληλες για τον άνθρωπο.
Τον ευχαριστούμε πάρα πολύ για
τον πολύτιμο χρόνο που μας αφιέρωσε . Ελπίζουμε την επόμενη φορά να έρθει να
μας μιλήσει στο σχολείο μας σε όλους τους μαθητές μας.
Την επικοινωνία εξασφάλισε η
διευθύντρια του σχολείου κ. Χατζηκυριάκου Νίκη φυσικός. Η άψογη συνεργασία με
τους καθηγητές των Φυσικών Επιστημών καθώς και με άλλους καθηγητές διαφόρων
ειδικοτήτων του σχολείου συνετέλεσαν στην επιτυχία της διάλεξης καθώς και της
σύνδεσης με το καθηγητή κ. Πράντζο . Η συνεργασία του συλλόγου μας είναι η αρχή
της επιτυχίας όλων των δραστηριοτήτων και τους ευχαριστώ προσωπικά πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.