Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

08.05.2014 Εκπαιδευτική εκδρομή ομάδας Φιλαναγνωσίας στη Βιβλιοθήκη των Μηλεών "Ψυχής Άκος"

Το Πολιτιστικό μας Πρόγραμμα Φιλαναγνωσία - Εφηβική Λογοτεχνία έκλεισε τον κύκλο των συναντήσεών του με ένα μαγευτικό τρόπο..
..με μια επίσκεψη σε μια ιστορικής σημασίας βιβλιοθήκη, την Βιβλιοθήκη "Ψυχής Άκος"..

..με περιπλάνηση σε ένα πανέμορφο χωριό του Πηλίου, τις Μηλιές..

..με ένα παιχνίδι δημιουργικής γραφής στην πλατεία του χωριού, κάτω από το μεγαλοπρεπή πλάτανο..

..με πολύ - πολύ παιχνίδι..

mil02Αρχικά επισκεφτήκαμε την εκκλησία των Παμμεγίστων Ταξιαρχών και των Αγίων Πάντων στην πλατεία του χωριού. Μας περίμενε ο πατέρας Κωνσταντίνος, ο οποίος με χαρά μας ξενάγησε και μας ταξίδεψε μέσα στο χρόνο αφηγούμενος την ιστορία του ναού και του χωριού. Μόλις μια μέρα πριν, στις 7 Μαΐου, το χωριό είχε γιορτάσει την 193η επέτειο της κύρηξης της επανάστασης του 1821 στο Πήλιο, η οποία έγινε από τον ίδιο τον Άνθιμο Γαζή στην εκκλησία αυτή, υψώνοντας το λάβαρο της επανάστασης του Πηλίου, το οποίο κι θαυμάσαμε.

mil03Μετά επισκεφτήκαμε το Γυμνάσιο του χωριού. Με χαρά μας υποδέχτηκε ο διευθυντής του σχολείου κος Γιώργος Χάρλας. Παίξαμε στην αυλή με τους μαθητές. Εντυπωσιαστήκαμε από το παλιό μεν αλλά πολύ καλά διατηρημένο δε σχολικό κτήριο.

Ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στη βιβλιοθήκη "Ψυχής Άκος". Είδαμε τα σχεδόν 4.000 παλιά σωζόμενα βιβλία, το γραφείο-κρεβάτι του Γρηγορίου Κωνσταντά, τη σύγχρονη δανειστική βιβλιοθήκη, τη γωνιά της παιδικής βιβλιοθήκης. Μάθαμε πολλά για τη ζωή των τρεών λόγιων Μηλιωτών, του Άνθιμου Γαζή, του Γρηγόριου Κωνσταντά και του Δανιήλ Φιλιππίδη, που ίδρυσαν την Μηλιώτικη Σχολή. Οι τρεις τους ήταν ιερωμένοι, δάσκαλοι, συγγραφείς, μεταφραστές, εκδότες και μέλη της Φιλικής Εταιρίας.

mil04Μετά παίξαμε ένα παιχνίδι δημιουργικής γραφής στη γραφική πλατεία των Μηλεών, κάτω από τη σκιά του μεγάλου πλάτανου. Κλείσαμε τα μάτια μας, ακούσαμε, μυρίσαμε το χωριό, φέραμε στο μυαλό τις εικόνες που είχαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή δει και βάλαμε τις σκέψεις μας στο χαρτί.

Ακολούθησε πολύ παιχνίδι στην παιδική χαρά, δίπλα στην πλατεία και πολλές αναμνηστικές φωτογραφίες.

mil05Επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Μηλεών. Ξεναγηθήκαμε στο χώρο και πήραμε πολλές πληροφορίες για τη ζωή στο χωριό, την καθημερινή παραδοσιακή ζωή, τις καθημερινές ασχολίες των γυναικών, τη ζωή του αγρότη, τα τοπικά  εργαστήρια, τα ήθη και έθιμα της περιοχής.

Μετά πήραμε το καλντερίμι και κατηφορήσαμε στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Μηλεών. Ήμασταν πολύ τυχεροί, γιατί εκείνη τη στιγμή μόλις έφτασε ο Μουτζούρης μεταφέρονας  τουρίστες και παρακολουθήσαμε πως έφτανε το τρενάκι του Πηλίου στο τέρμα του και πως ετοιμάζονταν για το ταξίδι της επιστροφής στο Βόλο.

Για το τέλος, οι καθηγητές μας μας επιφύλασαν μια έκπληξη : κατεβήκαμε στα Καλά Νερά, όπου πεινασμένοι φάγαμε όλοι μαζί, περπατήσαμε στο χωριό και παίξαμε στην παραλία, θαυμάζοντας τον ήλιο και τη θάλασσα.